Public Gold dan Public Dinar

Rabu, 22 September 2010

Oktober - Disember: Emas Dalam Trend Menaik?

Sudah 2 minggu Umat Islam menyambut kedatangan bulan Syawal, belum terlambat untuk ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Dah lama tak update blog ni, maklumlah sudah bertukar nama dan wajah. Kalau dulu dikenali dengan blog http://justaweh.blogspot.com, kini sudah berubah menjadi http://sendukemas.blogspot.com. Amacm para pembeli emas, sudahkah anda melihat buktinya kini? Harga emas mula menokok naik untuk ke paras tertinggi tahun ini. Kini harga emas dunia sudah menjangkau USD1,290/Oz. Ada yang menjangkakan harga emas akan naik ke angka USD1,500 pada akhir tahun ini.

Wah, kalau begitu, masih sempat lagi jika anda ingin membeli emas sekarang. Jangan dah naik ke USD1,500 nanti, baru anda rasa "menyesalnya tak beli masa tengah murah ni"...

Hm, ramai yang masih belum sedar dan belum faham kepentingan menyimpan emas ni berbanding menyimpan wang kertas. Puncanya, kerana masih belum menguasai ilmu tentang emas. Rasanya kalau sebut Rempit Emas pun tak tahu...haha, jangan ingat moto saja ada mat rempit, emas pun boleh rempit jugak!

Pada yang belum tahu, elok tanya pada yang sudah atau faham ilmu tentang emas. Kerana emas mampu menjana keuntungan pada kita dengan pelbagai cara. Hm, tapi pada peringkat awal ni, kalau pada yang baru belajar ni, elok beli 20 gram sebagai permulaan, kemudian belajar dari pengalaman. Masa tu, anda pasti akan berkata sepert mana ayat di atas. Hm, aku pun macam tu jugak dulu...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan